شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها

نوشته مطهره راضی
19 آبان 1399
خواندن این مطلب در 3 دقیقه
شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها

اگر بخواهید یک استایل بدون نقض داشته باشید باید به تمام آیتم‌های پوشش خود دقت داشته باشید. انتخاب کیف مناسب می‌تواند استایل شما را تکمیل کند. معمولاً خانم‌ها به زیبایی گرایش زیادی دارند. توجه و دقت خانم‌ها محدود به پوشش و آراستگی‌های ظاهری نمی‌شود. اما دقت داشتن و اهمیت دادن کافی نیست. بلکه باید با اصول و قواعد مرتبط با مد و فشن آشنا باشید. اگر در انتخاب کیف مناسب برای استایل های مختلف تردید دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله را بخوانید.

زمانی که برای خرید کیف به مرکز خریدهای مختلف می‌روید با انواع مختلفی از مدل‌ها روبرو می‌شوید. این مواقع می‌تواند برای شما کمی سخت و گیج‌کننده باشد. برای این‌که کیف متناسب با استایل و اندام خود را انتخاب کنید. قدم اول شناخت کامل درباره مدل‌ها می‌باشد. در این بخش به معرفی انواع مدل‌های کیف زنانه و کاربرد آنها می‌پردازیم.

کیف‌های دوشی

کیف‌های دوشی را شاید به اسم کیف shopper شنیده باشید. این نوع کیف‌ها می‌تواند جز بزرگ‌ترین کیف‌ها در کمد شما باشند. کیف‌های دوشی معمولاً دو دسته نسبتاً بلند دارند که دهانه‌ای با زیپ یا دکمه دارند. اندازه بزرگ این نوع کیف‌ها و حمل آسان آنها باعث شده طرف‌داران زیادی را به خود جذب کند.

با شروع سال 2018 کیف‌های دوشی متنوعی وارد بازار شد که مدلی متفاوت نسبت به کیف‌های دوشی قبل داشتند. این مدل کیف‌ها به دلیل سایز کوچک و حمل آسان مناسب افرادی است که در مکان‌های مختلف مانند کافه، دورهمی‌های دوستانه، مراسم‌های رسمی و … از آنها استفاده می‌کنند.

اگر شما هم از طرف‌داران این مدل از کیف‌ها هستید بهتر است برای هر مکانی مدل و طرح مناسب خود را برگزینید. مزیت جذابی که این مدل از کیف‌های دوشی دارند سبک‌های مختلف آن است. سبک این کیف‌ها، از ساده و اسپرت تا مجلسی و رسمی طراحی شده است.

شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها
کیف‌های دستی

این مدل کیف‌ها به دلیل حمل آسانی که دارند به نام tote نام‌گذاری شده‌اند. معمولاً با دقت بیشتری نسبت به کیف‌های دوشی طراحی شده‌اند. طراحی آنها به صورتی است که می‌تواند در سایزهای مختلف باشد و دهانه‌ای زیپ‌دار یا بازداشته باشند. تفاوتی که کیف‌های دستی با دیگر مدل‌ها دارد در اندازه بند آنها می‌باشد. دسته این کیف‌ها کوتاه می‌باشد و برخی از آنها بندهای دوشی بلندی به همراه دارند. کیف های دستی در مکان های مختلف کاربرد دارند که می توانند به عنوان انتخاب کیف مناسب با مکان مورد نظر برای شما مطرح شوند.

شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها
کیف‌های کتابی

همان‌طور که از اسمش پیداست این مدل کیف‌ها در شکل‌های مستطیلی طراحی شده‌اند. به دلیل نوع در دست گرفتن این نوع کیف آن‌ها را clutch نامیده‌اند. کلاچ به معنی محکم گرفتن نامیده می‌شود. اگر توجه کرده باشید کیف‌های کتابی امروزه در شکل‌های مختلف بیضی، مربع، مثلث و قلبی طراحی می‌شوند.

این نوع کیف‌ها به دلیل طراحی ظریفی که دارند ظرفیت محدود دارند و هر وسیله را نمی‌شود در آنها قرارداد. استفاده آنها بیشتر در مراسم و قرارهای رسمی می‌باشد. طراحی‌های جدید آنها با سنگ‌دوزی و گل‌دوزی می‌باشد. مدل‌های براق انتخاب مناسبی برای مهمانی‌های شبانه می‌باشد. استفاده درست و به جا از این نوع کیف ها می تواند انتخاب کیف مناسب در استایلتان را برجسته تر کند.

خرید بهترین کیف دوشی زنانه ارزان قیمت حتما بخوانید: خرید بهترین کیف دوشی زنانه ارزان قیمت

شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها
کیف‌های کوله‌پشتی

به کیف‌های کوله‌ای backpack گفته می‌شود. بیشتر افراد تجربه استفاده از کوله‌پشتی را داشته‌اند. پس اکثراً با انواع طراحی و کاربردهای آنها آشنا هستید. طراحی آنها به صورتی است که می‌شود روی یک شانه یا هر دو شانه قرار بگیرند. قبلاً از کوله‌ها در حمل وسیله‌های سنگین استفاده می‌شده. دانش‌آموزان و دانشجویان از کوله‌ها بسیار استفاده می‌کنند. اما امروزه مدل‌های فانتزی و چرمی از آنها طراحی شده که صرفاً جنبه زیبایی دارند. بنابراین کیف های دوشی می تواند به عنوان کیف مناسب برای استایل های خاص مطرح شوند.

شناخت مدل‌های مختلف کیف و کاربرد آنها
امروزه با پیشرفت در دنیای مد و فشن، کیف‌هایی با اشکال مختلف طراحی شده است. باید بدانیم که دنیای کیف‌ها پر از رنگ و جذابیت‌های مختلف می‌باشد. اطلاعات مرتبط با آنها می‌تواند شما را بسیار شگفت‌زده کند. اگر اطلاعات جالب و مرتبطی در این باره دارید و اصولی جالب را برای انتخاب کیف مناسب برگزیدید آنرا با ما هم به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ما

ترند کیف 2020

ترفندهای جذاب ست کردن کیف و کفش

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.