چگونه لکه جوهر خودکار را از روی کیف پاک کنیم؟

نوشته مهدی نظام زاده
17 اسفند 1401
خواندن این مطلب در 6 دقیقه
چگونه لکه جوهر خودکار را از روی کیف پاک کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده که یک لکه جوهر خودکار روی کیفتان ایجاد شود و بخواهید آن را با یک روش اصولی پاک کنید. به هر حال شما دوست ندارید که در حین پاک کردن لکه از روی کیف زنانه خودتان، شاهد از بین رفتن رنگ کیف باشید. پس باید با روش اصولی پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه آشنا شوید. به طور کلی، توصیه ما این است که تا حد ممکن از بروز این اتفاق جلوگیری کنید. چون به هر حال احتمال اینکه در اثر پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف، شاهد کمرنگ شدن رنگ کیف باشید، وجود خواهد داشت؛ اما اگر با این مشکل مواجه شده‌اید، نیازی نیست نگران باشید. چون به هر حال روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف از آن‌ها کمک بگیرید.

چگونه لکه جوهر خودکار را از روی کیف پاک کنیم
چگونه لکه جوهر خودکار را از روی کیف پاک کنیم

چطور لکه جوهر خودکار را از روی کیف پاک کنیم؟

حتما شما هم با مشکل لکه شدن کیف خودتان در اثر جوهر خودکار مواجه شده‌اید. به همین خاطر است که می‌خواهید با روش پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه آشنا شوید. قبل از هر چیزی بهتر است که جنس کیف خودتان را مشخص کنید. اگر کیف شما از جنس چرمی باشد، می‌توانید با الکل و تافت مراحل پاک کردن جوهر خودکار را انجام دهید؛ ولی اگر کیفتان از جنس‌های دیگری است، کافیست که از روش‌های دیگر کمک بگیرید.

پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با الکل و تافت
پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با الکل و تافت

5 روش برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه

برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه، بهتر است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنید. چون هر چقدر لکه خودکار قدیمی‌تر بشود، پاک کردن آن نیز سخت‌تر خواهد شد. در ادامه به 5 روش مختلف برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه اشاره می‌کنیم که می‌توانید از هر کدام از آن‌ها کمک بگیرید.

نکته بسیار مهم: قبل از اینکه از روش‌های ذکر شده برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه استفاده کنید، در یک گوشه از کیف خودتان ماده انتخابی را تست کنید. چون ممکن است برخی از کیف‌ها، به این مواد حساس باشند و استفاده از مواد ذکر شده، باعث کمرنگ شدن رنگ کیف یا رنگ پریدگی آن شود.

1.پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با الکل و تافت

اولین و بهترین روشی که می‌توانید برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه انجام دهید، استفاده از الکل و تافت است. برای این کار به یک دستمال کاغذی، الکل و تافت مو نیاز داری. این روش پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف، بیشتر برای زمانی مناسب است که کیف شما از جنس چرم باشد.

برای استفاده از این روش کافیست که ابتدا یک دستمال کاغذی را به تافت آغشته کنید. سپس، دستمال کاغذی را با حرکات ضربه‌ای روی کیف بزنید تا جوهر خودکار را به خود جذب کند. هیچ گاه دستمال کاغذی را روی کیف نکشید. چون این کار باعث می‌شود که لکه جوهر خودکار روی کیف پخش شود.

پس از اینکه بخش زیادی از جوهر خودکار پاک شد، می‌توانید از مقداری اسپری سفید برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه استفاده کنید. برای این کار بهتر است که الکل را روی دستمال بزنید و مجددا به کیف ضربه بزنید تا جوهر جذب دستمال کاغذی شود.

2.پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با اسپری مو

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف، استفاده از اسپری مو است. اسپری مو حاوی مقداری الکل است و می‌تواند برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف استفاده شود. ولی موضوعی که قبلا ذکر کردیم را برای پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی کیف در نظر داشته باشید و هرگز بدون تست از اسپری مو استفاده نکنید. نحوه استفاده از اسپری مو برای پاک کردن جوهر خودکار بسیار ساده است. فقط کافیست که مقداری از اسپری را به روی دستمال کاغذی بزنید. سپس، دستمال کاغذی آغشته شده به اسپری را به صورت ضربه‌ای روی کیف بزنید تا لکه جوهر جذب آن شود. در نهایت می‌توانید با زدن چند ضربه به جای لکه، لکه جوهر خودکار را پاک کنید.

3.پاک کردن لکه جوهر خودکار از روی کیف با شیر

سومین روش برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه، استفاده از شیر است. این روش زمانی جوابگو است که جنس کیف شما، پارچه‌ای باشد. در این صورت می‌توانید با خیالی راحت کیف را به مدت چندین ساعت در شیر بخیسانید و سپس آن را شستشو دهید. با این کار خیالتان از بابت پاک شدن لکه خودکار از روی کیف راحت خواهد شد.

4.پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با لاک پاک کن

لاک پاک کن به دلیل داشتن ترکیبات الکلی و استون، می‌تواند تا حدی برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه مناسب باشد. برای این کار حتما مقداری لاک پاک کن را در بخشی از کیف تست کنید. سپس سعی کنید که با قرار دادن پد لاک پاک کن و فشار روی لکه جوهر خودکار، آن را پاک کنید. در این روش نیز بخش زیادی از جوهر خودکار به پد لاک پاک کن شما جذب می‌شود.

5.پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف با سرکه و نشاسته ذرت

اگر کیف شما از جنس پارچه است، می‌توانید برای پاک کردن جوهر خودکار از روی آن از سرکه و نشاسته ذرت استفاده کنید. برای این کار ابتدا بخشی از کیف که دارای لکه است را با سرکه خیس کنید تا کمی جوهر خودکار، تازه شود. سپس 3 واحد نشاسته ذرت را با 2 واحد سرکه مخلوط کنید تا یک مخلوط خمیری شکل بدست آید. در نهایت می‌توانید با خیالی راحت این خمیر را روی کیف خودتان قرار دهید تا جوهر خودکار را به خود جذب کند.

5 روش برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه
5 روش برای پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه

نتیجه‌گیری

در این مقاله در مورد پاک کردن جوهر خودکار از روی کیف زنانه صحبت کردیم. روش‌های ذکر شده همگی می‌توانند برای پاک کردن لکه جوهر از روی کیف زنانه استفاده شوند؛ اما فراموش نکنید که برخی از این روش‌ها ممکن است به کیف شما آسیبی وارد کنند. پس تا جای ممکن، این روش‌ها را تست کنید و بعد برای پاک کردن لکه جوهر از روی کیف استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.